Yarri….

                             Hej , det är jag som är Yarri……

                               Jag tar gärna sovmorgon….

Matte säger att jag är det vackraste som skapats någonsin i drevervärlden….och jag kan bara hålla med henne. Jag föddes i Hälsingland som nr 1 av 2 syskon . Brorsan flyttade också upp till Jämtland men jag har inte sett han på flera år nu.

                                                Brorsan…

                                Jag och min matte…..

Som jag skrev så gillar jag somorgnar , går sällan upp före 10-11 på fm om inte jag måste. Mat är ett annat stort intresse som upptar en stor del av min vakna tid… på såvis att jag hela tiden försöker klura ut hur jag ska få åt mig nåt att äta fast det inte är matdags…..

De flesta drevrar brukar jaga men det gör inte jag och trivs alldeles utmärkt med det trots att det står i alla hundböcker att en drever måste få jaga för att må bra… Om det säger jag voff och skitprat, jag är mer vältränad under årets alla 12 månader än de flesta jakthundar. Matte släpar med mig ut i ur och skur oavsett om jag har lust eller inte att hänga med.

                            Lite vila på skogspromenaden…

                         Här hjälper jag matte att hitta lingon..

Observera också att jag inte är kopplad, hur många jakthundar kan vara det utan att sticka iväg?? Men så har jag fått träna lydnad med matte, vi drevrar är inte så lättlärda men när vi väl lärt oss nåt, ja då sitter det kvar. Jag är iaf hyfsat lydig för min ras …som matte brukar påpeka för alla som vill höra eller troligen tvingas till att höra henne tjata om mina förträffligheter.

Vi hörs

Yarri

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Yarri….

  1. lagottocattleya skriver:

    Snyggt! Tycker det är så kul att du börjat blogga, Yarri! Precis din stil! Så kan vi också få koll på vad matte har för sig…Puss från Mille och Totti med matte

    • mariayarri skriver:

      Tack, ni må tro att matte sitter som klistrad vid datan numer….På gott och ont.
      Inte utan att jag känner mig lite bortglömd men då säger jag ifrån eller hoppar upp i hennes knä..för då kan hon inte hålla på med att skriva iaf….

      Pussa och kramar till er oxå !

      Yarri

  2. eva skriver:

    Vilken fin vovve och matte oxå! 😉 Gott att se att det finns hundar som är väldresserade! Bra jobbat!

  3. Kicki skriver:

    Jag har hört mycket om dej under några års tid Yarri, men bara positiva saker! 🙂
    Du är verkligen en jättefin hund, och jag gillar det där med att du är lydig för din ras 😉
    Allt är ju relativt, eller hur? Jag gillar att du tar sovmornar, och du verkar vara smart också 🙂
    Fortsätt så, du kommer att gå långt.
    Puss och kram från Kicki

    P.S Hälsa till din matte! D.S

  4. Ilpo Krans skriver:

    Det här med att Yarri = lydig, går nog att diskutera idag!?

  5. mariayarri skriver:

    Strö inte salt i sår…….
    Men jag är in i h-e glad att han är hemma igen….

Kommentera

