Dagens promenad…..

                                         Rönnbärskvistar…..

                                        Ensam parkbänk….

                            Promenadvägen….

                               Björkskog…..

                                Snöklädda trädtoppar…                                             

                  Lillsjön inbjuder inte direkt till bad idag…

                           Fågelskådarbryggan…..  

                                    Knipholk……

                                        Snötyngda grenar….

                                      Lillsjöbäcken……

                                  Slingrar sig vidare….                        

                              Höstlöv i vattnet….. 

                              Mera vatten och stenar….

                                             Klar sikt……

      Och med den här bilden så avslutar jag dagens promenad 

      denna vintriga Oktoberdag…..   

Det här inlägget postades i Foton - Årstider ... Photos - Seasons .... Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Dagens promenad…..

  1. Carol skriver:

    Kul att läsa om din pappa och hans bil,min pappa börjar bli på samma nivå
    alla andra är skyldiga och han kör felfritt…hmm
    så jag förstår precis hur det är.
    Det kommer att bli ett elände när han måste sluta köra bil..
    Han kör upp till Kiruna varje sommar 120 mil från där han bor,
    man bara väntar på att det ska hända något..
    Mycket bra blogg,och kul att se Yarri ,han ser så nöjd ut med snön.
    Är han helt ok efter stenarna han åt?

    Ha det bäst/Carol & Sammi

    • mariayarri skriver:

      Hej ! Men va roligt att du kikat in och att du skriver till mig/oss !
      Ja du, det är då inte lätt detta med gamla föräldrar som inte är friska. Vad man än gör eller säger så lyckas det alltid bli fel känns det som.
      Av den anledningen så kan det vara bra att skriva av sig lite och samtidigt få synpunkter och tankar från andra.

      Yarri är nu helt återställd från sin magoperation . Tyvärr börjar jag se lite ålderstecken, mycket vita strån i ansiktet . Tycker kanske att det är lite för tidigt, han är ju bara 7½ år.

      Ha det bra ni också ! // Maria och Yarri

  2. eva skriver:

    snö? redan? men vilka fina bilder! Så du är duktig på att fotografera oxå??!! 😉

    • mariayarri skriver:

      Yes , här har kung Bore redan gjort ett besök , om än i tidigaste laget .)
      Från November har jag gärna snö , hellre det än det grå blask som brukar råda då.
      Tack också för ditt beröm av mina bilder, de var ju inte så färggranna direkt men annat var inte att vänta i det vädret.
      Maria

  3. Christina skriver:

    Vilka bilder, så fina men jag villju inte riktigt tro på snö ännu.

    • mariayarri skriver:

      Nä…det blir nog så att snön försvinner men jag hoppas att den kommer igen om 1 månad , huvudsaken att det blir lite kallgrader innan så att det blir en rejäl tjäle i marken.
      Mina perenner skulle må så mycket bättre av det .
      Tack för ditt beröm av mina bilder.
      Maria

  4. Eva Hallqvist skriver:

    Vilka fina bilder du har lagt upp. Eva

  5. lagottocattleya skriver:

    Fantastiska bilder! Helt underbart – men jag vill inte ha snö än…

    • mariayarri skriver:

      Tack så mycket, blir glad för ditt beröm , särskilt som du i mina ögon är en riktig proffsfotograf !
      Snön har iaf snart försvunnit . Nu är det bara en massa slask. …
      Maria

Kommentera

