Dagen då jag fattade ett eget beslut…

                 Godmorgon, här har jag knappt vaknat…

             …Lagom kul att bli fotad innan jag mornat till mig….

Promenadvädret var inte det bästa denna dag den 25 Oktober, snöfall, kallblåst och blixthalka…. Men vi skulle bara ta en kortare promenad då matte och hennes kompis skulle åka till deras jobb på möte…. Efter en kort stunds promenerande så upptäcker matte att jag är lös, karbinhaken hade lossnat från mitt halsband…  Nu tyckte inte matte att det gjorde så mycket då jag alltid kommer tillbaka till henne då hon visslar på mig, och till saken hör att jag just då var fullt upptagen med att göra stora behovet; matte ansåg att jag kunde få bli färdig med det innan hon kopplade mig igen…

…Just när jag satt där som bäst invid skogskanten, kom Bambi med familj springande förbi mig på ett avstånd av kanske 1,5 – 2 m… Där och då fattade jag ett eget beslut att nu ska Bambi förföljas….  (Denna bild har inte matte tagit)… Att matte visslade på mig struntade jag fullständigt i precis som jag just då struntade i allt annat som jag lärt mig om lydnad….

För att göra en nästan 6,5 timmes historia kort så blev det inget möte för matte och hennes kompis…. De gjorde som jag; letade efter Bambi med familj hela dagen… efter nån timma anslöt sig även mattes granne Jan med min schäfer kompis Qalle till sökandet efter Bambi…. Jag fattade aldrig att matte blev lite orolig för att jag kunnat bli påkörd uppe vid E14 eller att jag kunnat förorsaka en bilolycka med personskador eller hemska tanke dödsfall som följd… Till råga på allt hade i slutet på dagen, även nu min finske vän Ilpo anslutit sig till de som jag trodde letade efter Bambi….

…Jag letade mig hem alldeles själv och satte mig och voffade utanför mattes och min dörr…men matte var inte hemma så Qalles matte, som bor granne med oss,  hörde mig och tog hem mig till sig i väntan på att min matte skulle komma och hämta mig…. Jag hade INTE fattat att de andra letat efter mig, jag trodde att de också letade efter Bambi med familj….  När jag förstod det så skämdes jag rejält …till råga på allt var jag så trött att matte fick bära hem mig …. En sån dag !!!  

…. Och med den här bilden från i somras så vill jag tacka alla som jag trodde hjälpte mig att leta Bambi, denna dag den 25 Oktober…. Jag har fattat att det blev ett lite felaktigt beslut … Till min finske vän vill jag bara säga : Det är varje människas högsta önskan att få bli ägd av en DREVER !!!!

Vi hörs ! // Yarri

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dagen då jag fattade ett eget beslut…

  1. lagottocattleya skriver:

    Men…………tokstolle, sager var matte! Fast vi forstor forstas! Matte sitter i Madrid och laser och blir alldeles forskrackt! Lyckligt slut pa historien, tack och lov!

  2. eva skriver:

    Ja jisses… är det det som kallas selektiv lydnad då? 😉

  3. Lotta skriver:

    Vilken händelserik dag ni hade 😉 kram vännen

  4. Janne skriver:

    Heja Yarri 🙂
    Om några år kommer matte kunna skratta när hon tänker tillbaka på denna dag. Kanske.
    / Janne å Qalle

  5. mariayarri skriver:

    Jag hoppas det…. Men hon muttrar fortfarande om den där olycksaliga dagen… I synnerhet när jag upptäckte nya rådjursspår häromdagen…. Yarri

Kommentera

