Stormy weather…..

Tog några bilder då vi var ute på en kortare promenad runt sjön…

Ser kanske ut som ett behagligt promenadväder, särskilt som solen tittar fram just här….

Men  jag kan lova att vi höll på att blåsa bort…Yarris öron stod rätt ut…hade jag inte haft honom i band hade han väl lyft…..

Inte min bästa bild men att fånga en storm med de minimala kunskaper jag har om fotografering var inte lätt…. Detta blev iaf resultatet…..

Den här tallen blåste omkull precis då vi gick efter vägen….. Tur att det inte var en av de stora tallarna som föll….

Här kan man möjligen se på den lilla tallen och vassruggen att det blåser rätt bra….Solen gömdes alltsom oftast av molnen idag….

Trots töväder i några dagar så fortsätter isen att ligga på Lillsjön…

Men Lillsjöbäcken, vägrar än så länge att få ett istäcke på sig….

…Ekorr´n satt i granen…. Här är det en som ser om sitt hus inför höststormar och snöoväder…. Han/hon hade största tussen med skägglav i munnen, troligen till att täta sin vinterbostad med.

….Medans andra tog det mer lungt och avvaktade med att vinterbona tills stormen försvunnit….. Själv så tänker jag ägna morgondagen till att putsa mina fjädrar innan det är dags att på kvällskvisten samla ihop sig inför 4:a vaknätter….

Ha de !  // Maria

Det här inlägget postades i Foton - Årstider ... Photos - Seasons .... Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Stormy weather…..

  1. eva skriver:

    Vilka fantastiska bilder du tar! 🙂

  2. lagottocattleya skriver:

    Du skriver så intressant och lyckas illustrera lika fint!

Kommentera

