När man är stor ska man vara snäll….

I Torsdags tog vi med oss Rita på en kortare runda runt vår lilla sjö. Som synes var det vackert väder…. Ingen spårsnö den här dagen inte…..

Ritas matte har sagt att hon hon fäller så mycket av sin päls nu… Så hon får borsta henne varje dag….  Jag är inte den som är den utan hjälper gärna till att slita bort lite löshår….

Rita är bra att ha med sig , hon går att använda till så mycket… Som t e x  att luta sig emot så att jag kan stretcha ut mina ben och min kropp….

Visst har jag väl en snygg tjej ??….

Vad sa du att vi skulle säga… Omelett ???? … Går det att äta ??….

Men det tar då en evinnerlig tid att få den där omeletten….. Nu sitter vi så fint som vi kan…..

Vad säger du… Skulle jag sitta som en fjolla …??? Det är bl a,  i mina lätt utåtriktade ben, som min personlighet sitter….

Nu skiter jag i dig matte, nu vill jag göra det jag gillar allra bäst… Nämligen bråka med Rita…..

Rita är precis som hunden i reklamfilmen….. När man är stor ska man vara snäll…. Och det är hon – Jättesnäll !….. Själv är jag också snäll…. som inte tar så mycket plats på kortet t ex…. Nä, jag är inte den som vill ha uppmärksamhet och stå i centrum ;)…..

 

Ha det så bra. Idag, ska jag förgylla tillvaron för de äldre på morfars demensboende :).   //  Yarri 

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till När man är stor ska man vara snäll….

  1. lagottocattleya skriver:

    Söta som socker de där…och så levererar de en del miner som är intressanta! Och Yarri – det ÄR en snygg tjej. Och visst kan man ha dem till mycket…

  2. mariayarri skriver:

    Hallå ! Nu får ni ta en semester tur med er matte en bit upp i landet…. Tänk bara vad roligt vi skulle kunna ha det ! Men jag misstänker att ni båda kommer att bräda mig då ni får träffa Rita….
    Ni kan muta matte med att det finns mycket att fota häruppe ;)…

  3. Janne skriver:

    Jättefina bilder, även om Yarri såg ut som en madman på något ställe. Qalle blev lite rädd där 🙂
    Roligt att Rita och Yarri funkar så bra tillsammans!

Kommentera

