November, när den är som bäst….

I morse var det inte ens så här mycket sikt…. Men när dimman väl försvannn så blev det en hyfsat fin promenad och fotodag…. Så välkomna att följa med…..

Det var inte bara jag och Yarri som uppskattade att vara ute idag… även om det inte framkommer så tydligt av denna bild…

Kvarglömda hundleksaker ute på isen? ……

Fortfarande är inte sikten alldeles klar….

Men det börjar att spricka upp alltmer….

Temperaturen ligger på ca -4…..

Helt vindstilla och knäpptyst…..

Frostbeklädd vass……

Som här får ta del av lite värmande sol…..

Frost och solsken……

Även i den mörkaste av bilder kan det finnas en gnutta ljus….

Liksom det gör på denna bild….

Jag gillar att fotografera skog….. Även om motivet är densamma dag för dag så upptäcker jag alltid nåt nytt…..

Här brukar jag ofta ta en paus och bara sitta och njuta av naturen , då den är som allra bäst …. Och det är den mest varje dag …..

Speciellt som på denna bild då solen gör att motivet får ett helt annat liv…..

Och här var det ingen hemma….. förräns till våren…..

Nu börjar solen att försvinna allt mer……

Men färgerna är fina ändå….

Men nu är promenaden snart slut och batterierna i kameran likaså…

Alla bilderna är tagna idag….. Även om dimman , solen och novemberljuset gör sitt bästa för att lura ögat att det inte är så….. Jag är ingen vän av just månaden November…. Men idag visade den upp sig från sin allra bästa sida….

Vi hörs // Maria

Det här inlägget postades i Foton - Årstider ... Photos - Seasons .... Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till November, när den är som bäst….

  1. lagottocattleya skriver:

    Helt underbara bilder! Så vackert du bor! Jag kan känna hur ljuvlig denna promenad måste ha varit…och lyckliga du som kan ta kort i så kallt väder. Med åren har mina fingrar blivit allt sämre på det där med kyla. Vantar kan jag heller inte använda med kameran – och tvärtom…Tack för en fantastisk promenad!

  2. mariayarri skriver:

    Jo, jag klarar kylan rätt bra, i vart fall tills det börjar nå -20…. Då blir det problem att fotografera :).
    Så roligt att du hängde med idag om än via bloggen men så får det bli tills vi kan ses på riktigt !
    Och du… var precis ut med Yarri, och nu snöar det så fint.

    Ha det bäst ! // Maria

  3. Janne skriver:

    Fina bilder, som vanligt! Du hittar fina fotomotiv överallt. Är det verkligen så där vackert runt Lillsjön? Vi går ju oxå där varenda dag, får nog börja lyfta blicken och beundra naturen lite jag med 🙂

  4. mariayarri skriver:

    Vi kan ju inte bo finare än vad vi gör …. tycker jag iaf .
    Fast det är klart , det underlättar om man har lite vidvinkel seende ;)….. Eller så ska man vara en natur nörd som jag är :)… då hittar man alltid nåt att fota.

  5. Eva Andersson skriver:

    Härligt att följa med på promenaden

  6. mariayarri skriver:

    Kul att du ville hänga med ! Och så roligt att du går in och skriver en liten kommentar.
    Jag sitter just nu och fixar med alla kort som jag tog på kalaset i fredags. Ska göra ett web album till jubilarskan :).

  7. sandra skriver:

    Så Fina bilder, du är duktig på å fota 🙂 saknar dig! Kram från oss

  8. eva skriver:

    Vilka härliga bilder! Du har blick för det här! 🙂

    • mariayarri skriver:

      Tack ! Bilderna, i vart fall en del av dom blev bra . Det underlättar att bo som jag gör när man tar naturfoton ;). Fast jag skulle väldans gärna vilja ha en lite bättre kamera.

  9. Marita Pierre skriver:

    Underbara bilder Maria! Jag är glad att jag fick reda på om din blogg! Man känner att man är med i dina promenader och ser det du ser.

Kommentera

