Julbadet….

Yarri sover...

Godmorgon…. Så här började min dag…. Hade förhoppningen om att den skulle bli en helt vanlig dag…..

Yarri nyvaken 2...

Bäst som jag försöker vakna till liv, så kommer matte med den där dumma kameran….. Hon skulle aldrig vilja bli fotad nyvaken ….

Vägen upp till spikis 1...

Sen blev det iaf dags att promenera…. Det är inte så kallt idag Yarri, sa matte…bara -13 … Voff… Så kan bara en tvåbening iklädd skor säga till en fyrbening som varken har strumpor eller skor !…..

Yarri rullar sig...

Det här gillar jag….. Att snöbada…. Vilket jag för övrigt gör varje dag, nån lortgris vill jag då rakt inte vara…..

Yarri skakar av sig...

Snöbad är bra på så vis att det inte behövs nån hårtork…. En rejäl skakning av kroppen….. Sen är det klart … Lättsamt och enkelt ! …

Vacker bild 4....

Som sagt…. det var en bra dag men jag började ana oråd… Matte stannade och pratade med en bekant och då hörde jag minsann ordet BAD…. Nu hoppades jag ändå att det var matte det gällde.. för hon snöbadar aldrig…..

Yarri i badet 3...

Men ni ser ju själva….. liknar detta matte…. Nä, naturligtvis var det moi som hamnade i badkaret när vi kom hem…..

Yarri i badet 4...

Är detta platsen för en drever att vara på ???… Ja bara undrar ….. Personligen så säger jag : NEJ….  NJET … NO…. NEIN………NON….. Ei KIITOS…. NÂO…. Kanske är det nån annan än matte som fattar vad jag menar nu…… Och kan upplysa henne om vad jag anser om bad och badkar….

Yarri och hårtorken 2...

Och… när badet äntligen är klart då kommer nästa prövning…. Hårtorken !…. Jag HATAR hårtorken…. Vem uppfann ett sånt otyg??…

Yarri och hårtorken 8...

Den personen borde straffas och hemsökas av all världens hundloppor, dagligen…. under resten av sitt liv !…..

Jag och Yarri, fin bild 3...

Nu har både matte och jag badat…. Så nu ska vi ta det årliga julkortet, jag iklädd min tomtedräkt….

Jag och Yarri, finaste bilden...

Möjligen att jag vill pussas med dig matte….. Har du borstat tänderna ?… För det gjorde då jag efter badet + klippte klorna och torkade ur örona…..

Jag och Yarri,redigerad bild

Ja, såhär blev min dag och resultatet av den …. Inte kanske som jag tänkt mig, men nu är det så i vår familj, att matte tänker åt oss båda…. det blir bäst så säger hon…..  Fast jag undrar det jag…. Voff 🙂   // Yarri…

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Julbadet….

  1. Janne Magnusson skriver:

    Haha, stackars Yarri! Kan meddela att Qalle precis råkat ut för samma sak han med. Att bada 44 kilo schäfer som är motståndare till hela idèn med ofrivilliga bad är ett gruvsamt projekt att ge sig i kast med. Går åt en del hundgodis och svordomar under badningsproceduren. Men nu är hunden badad, badrummet städat och husse himself har duschat. Det förstnämnda ger behov av det andra och tredje automatiskt kan tilläggas.
    God Jul!
    /Janne

  2. lagottocattleya skriver:

    Du blev jättefin, Yarri! Och matte också! Värsta julgransglitterkulor är ni båda två! Vi tycker du ska lite på din matte (nästan alltid…) för det gör vi… (nästan alltid)! GOD JUL!

  3. Dan skriver:

    Underbar historia! Satt bra så här på julafton. God Jul! Katterna säger att det där vägrar dom bara…tvättar sig själva….ha de bra!

  4. eva-britt sjöberg skriver:

    Han är klok Yarri som försöker tala om för matte att detta ska jag inte behöva för jag snöbadar ju varje dag men matte förstår ju inte det. Kanske jag slipper ett tag nu.

  5. mariayarri skriver:

    Det står inte på förrän det är påsk….. och då stundar nya bad ;).
    // Maria

  6. anita godman skriver:

    Ja de här me bad är inte så poppis här heller minsann!Men de går när Jarro väl kommit in i duchen,han ”pratar” hela tiden o försöker tala om va hemskt det är.Men jag låtsas som jag inte förstår:)Fina bilder har du överallt,blev så förtjust i dom av alla gamla lador,tacksamma fotoobjekt.Jag har varit slö me kameran ett tag,o nu ser de inte så trevligt ut i naturen eftersom de regnat i flera dagar…….Är ju ingen större snövän,men visst är de vita bättre än de här slasket. Kanalen har stigit mycke så snart står de vatten på nedre delen av tomten….Julen är över,nästa jul har vi sagt att vi ska åka i skogen o grilla korv istället för all julmat,våra magar tål inte all denna blandning……Vi får se hur det blir!God fortsättning önskar vi kram Anita o Jarro.

    • mariayarri skriver:

      Åh, vad roligt att höra ifrån dig och Jarro !
      Tråkigt med slasket , mycket bättre med snö . Jag gillar verkligen vintern.
      Roligt att du tycker om mina bilder, och visst är ladorna fina objekt att fota, särskilt i kyla och med snöklädsel….
      Yarri hälsar att Jarro har alla hans sympatier angående badet…. Och jag säger att Jarros ögon får mig att smälta som en klick smör i en stekpanna ;).
      Han är så fin din stora schäferkille ! // Kram Maria o Yarri

  7. Marita Pierre skriver:

    Gulle er! Ni är så fina. Och jag tycker att du blev väldigt fin Yarri!

Kommentera

