Ett kylslaget Jämtland …

Annersia, solsken 8...

Här kommer ett axplock av bilder från den gångna veckan som trots kyla ändå bjudit på vackert väder …..

Solen är otroligt skarp …. Fast det bara är Januari …..

Vinterbild 7...

Och den här tiden på året är det bra att lapa i sig allt det solljus man kan få i sig …. Inte minst för vårt inre välbefinnandes skull ….

Tallkvist 2...

Vinterklädd …..

Oviksfjällen 3...

Andra som är vinterklädda …. Oviksfjällen …

Drommen ...

Drommen … Synd bara att solen precis skymdes av ett moln …  Det var -18 grader denna dag så jag ville inte vänta in att den kom fram igen men Drommen syns ju ändå , även om den gör sig bättre i riktigt solsken ….

Strandkanten 1...

Så här fint väder var det i måndags ….

Strandkanten 4...

Trots kylan var det rätt många som var ute och promenerade efter strandkanten …..

Halo 3, 2...

Nu är det andra gången på en dryg månad som jag får se det här fenomenet som kallas Halo … Tyvärr visar inte mitt foto hur fint det var i verkligheten …. Men på ett ungefär iaf ….

Månen 2...

Nu har verkligen kylan slagit klorna i oss Jämtlänningar…. Kom nyss in från kvällspromenaden och termometern visar på -26….. Huvva… Somliga har ju offentlig toalett och måste ut oavsett gradtal ……

Vi hörs // Maria

Det här inlägget postades i Foton - Årstider ... Photos - Seasons .... Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ett kylslaget Jämtland …

  1. Dan skriver:

    Fina bilder från ett ”avlägset” land. Fint med topparna och sjön. Den måste betyda mycket för er som bor där? Fy vad kallt och snön som ligger envist kvar. Jag gjorde lumpen i Boden så jag vet att -30 inte behöver vara så olidligt som det låter men jag är väldigt glad att jag bor här i de södra delarna av landet.

  2. mariayarri skriver:

    Hej ! Jag trodde inte Skåningar hamnade här uppe då de gjorde lumpen , Göteborgarna däremot fanns på alla våra 3 regementen . Fast det är klart att Boden var väl en ännu större millitärstad än Östersund med ett större upptagningsområde….

    Fjällen betyder mycket. Förutom att de ger en vacker inramning åt vårt landskap så finns ju hjortronen där , bra fiske, annorlunda växter och sist men inte minst otroligt fina leder att vandra efter. Sen går det inte komma ifrån att de är viktiga eftersom Jämtland är ett turistlandskap, främst på vintern …. // Maria

    • Dan skriver:

      Haha, nä förstås, jag är inte skåning från början. Jag är född och bodde mina första 34 år i Göteborg. Så det stämmer nog det du säger att många Göteborgare var i norrland. Skåningar däremot vet jag inte…ni har en mycket vacker natur. Där uppe i det tysta blir jag nästan lite knäpp… 🙂 🙂

  3. lagottocattleya skriver:

    Åh, detta fantastiska ljus!

  4. mariayarri skriver:

    Håller med dig , du får komma hit och uppleva det . Vårvintern är så fin hos oss och det är då det verkliga ljuset börjar märkas av … // M

Kommentera

