Min senaste vecka …..

Yarri nyvaken 1...

Godmorgon …. Tror jag iaf,  att det är …. Idag tänkte berätta lite om hur min vecka varit ….

Stretching...

Jag börjar alltid dagen med lite morgongymnastik …. Ska visa mina bästa övningar nångång för er som är intresserade ……

I förra veckan, närmare bestämt i onsdags,  när jag var hos nattmatte och natthusse …. Kom matte och hämtade mig … Det brukar hon inte göra då hon jobbar …. Men jag är inte den som är den utan hängde ju med ….

När vi kom till Djursjukhuset  … Ja,  då tänkte jag att nu är det viktkontroll på gång igen  …. Så jag ställde mig utan uppmaning på vågen och inväntade berömmet om hur smal jag blivit ….

Men icke … Kom nu Yarri sa matte, så ska vi anmäla oss …. Då började jag att ana oråd …. Sist vi var här och anmälde oss …. så resulterade det i en kortisonpsykos …. FÖR MOI ! …. Var inte mig själv på 3 dygn …..

Yarri tvättar sig 1...

Morgontoalett …. Inget privatliv här inte …..

Så ni förstår ju själva ….. att jag anade ugglor i mossen …. Rätt som det var kom min örondoktor …. Yes ,  tänkte jag …. Örona kan dom väl få kolla …. Jag viftade lite ytterst på svanstippen när doktorn hälsade på mig …. Tyckte inte att det fanns anledning att vara översvallande vänlig …. I vart fall inte innan jag hade koll på läget ….

Yarri kollar ut...

Hur får jag upp den här dörren då ?? …

När vi kom in i undersökningsrummet ….. Sa matte till mig att nu ska VI INTE SJÅPA OSS …. Kan hon säga som slipper stå till allmän beskådan på ett bord och bli undersökt … Nu var det tydligen min mage som skulle kollas ….

Men innan doktorn kom till den delen av min kropp så skulle tydligen andra delar av min kroppsliga lekamen undersökas … Kan nån förklara för mig varför alltid min munhåla och min bakdel ska kollas extra noga ??? …

Jag är ganska rädd om den sistnämnda sedan vi  var här en gång för snart 5 år sen …. Då vaknade jag upp lätt förvirrad ; och upptäckte till min fasa att nån tagit bort en minst sagt betydande del av min kropp,  som sitter baktill, strax nedanför svansen ….

På djursjukhuset 3...

Så ni fattar ju … Vad som helst kan hända här! …

Yarri … Lägg dig på rygg en stund, sa matte … Jo just  … Med min erfarenhet av att viktiga delar av kroppen plötsligen kan försvinna på det här stället  ….  Ja , då lägger man sig knappast frivilligt på rygg …. Dessutom med en människa i rummet som jag inte är familjär med och som ska klämma på mig … Både här och där … Fy tusan ! ….

Nä … Jag spjärnade emot allt jag kunde men de var två mot mig och då förstår ni ju vem som vann den kampen … Jag har svårt att smälta att matte inte står på min sida en sån här gång ….

På djursjukhuset 6...

Innan jag hann säga Voff , så låg jag på rygg till allmän beskådan … Det här märket ser inte bra ut sa min doktor … Jag vill att vi tar bort det  …. Då gav jag upp mitt högsta YYYYYYLLLL ..

Nu insåg jag att det här inte skulle bli så kul … Säkert skulle jag bli lämnad ensam här … För jag hörde nog att doktorn sa att matte kunde åka hem någon timma ….

Matte försökte trösta mig med att jag var så duktig och snart lika ärrad på magen som Börje Salming …. Vem är det ?? … Vilken dreverklubb tillhör han ?? … Nån som vet …

Iaf så lyckades doktorn reta upp matte … För hon sa att jag inte var lika macho som den där Börje … Men då upplyste matte henne; med den där iskalla rösten som iaf jag inte mopsar mig emot … Att jag visst var macho MEN att jag även kan bejaka min kvinnliga sida …. Och det är det inte alla drevrar som kan !  … Jo,  då så att …..

Yarris op sår 2,,,

Hur som helst … Återigen vaknade jag upp lätt förvirrad … Kollade snabbt upp att jag såg ut ungefär som vanligt under magen ….

Det ni ser här på bilden , är ärret efter den svarta knölen som satt där innan doktorn opererade bort den …. Nästa vecka så ska vi få svar om det var en godartad eller elakartad knöl ….

Yarri under filten 1...

Till er läsare säger jag bara … Sov alltid med ett öga öppet … För det gäller att vara på sin vakt …. Även det bästa av uppvaknanden kan komma att innehålla en dag av mindre trevliga överaskningar ….. // Vi hörs // Yarri

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Min senaste vecka …..

  1. lagottocattleya skriver:

    Visst, vi tackar för de erfarna och kloka råden! Vilka förskräckligheter som kan hända bara anar vi inte…i alla fall inte jag, Totti. Mille vet vem Börje Salming är…han är nästan själv i klass med honom faktiskt. Säg vad han inte råkat ut för och en massa ärr har han. Både inuti och utanpå. Men det där med att bli av med vissa kroppsdelar låter alldeles fruktansvärt och det har inte någon av oss blivit – än i alla fall. Tack än en gång för varningar och goda råd! Sköt om dig nu och puss på matte!

    Totti och Mille

  2. mariayarri skriver:

    Då är vi nog rätt lika jag och Mille … Jag har ärr både på in och utsidan …
    Ni ska vara glada att ni sluppit det där med borttagandet av en viss kroppsdel …. Jag är väldigt tveksam till just den behandlingen men matte … Hon berättar för alla hur bra jag blev efteråt …. morr …. Ha det bäst // Yarri

  3. Janne Magnusson skriver:

    Bäste Yarri: Jag lider med dig! Har liknande erfarenheter av dylika institutioner. Man blir drogad, och när man vaknar har saker oförklarligt försvunnit. Har tack och lov bara försvunnit ett par tänder för min del. Och de var rätt smashade ändå, så det var ingen katastrof egentligen. Och under svansen är allt orört. Husse har dessutom lovat mig att det ska förbli så.

    Värre med denna sedering då 😦 Hoppas du fixar det bättre än mig. Ändå får jag numer bara halv dos mot det jag egentligen ska ha till min kroppsvikt. Blir trots det punchig i flera dagar efteråt av eländet! Sist hade jag platsat som sångare i Eldkvarn en halv vecka minst.

    Kommer gå bra det där! Säg åt matte att inte oroa sig. Du och jag har tusentals mil kvar att promenera här ikring Lillsjön.
    / Din vän Qalle

    • mariayarri skriver:

      Hej Qalle ! Vilken tur att du har en så förstående husse att du får ha kvar dina ädelstenar ….
      Sederingen går väl sådär men jag brukar vara rätt återställd dag 2 iaf …. För övrigt säger matte att hon tycker att du borde bli en bättre sångare i Eldkvarn än han som sjunger där idag …. Dessutom är du mycket snyggare än den där tvåbeningen Plura ….
      Jag hoppas också att jag ska bli friskförklarad … Mest orolig är som sagt min matte ….
      // Yarri
      Ps / Hörde att min tjej Rita hade varit hos dig 😉 // Ds

  4. Janne Magnusson skriver:

    Hmm, tänkte inte berätta om Rita-dejten egentligen.. Men du kan vara lugn. Försökte med machostilen jag. Småmorr, mycket tandvisning osv. Funkade inte alls 😦 Nej, för henne är det nog bara Yarri the nice drever som gäller, din lyckost 😉
    / Qalle

  5. mariayarri skriver:

    Ok , min stil är mer att bita henne i svansen och hänga mig kvar då hon går …. Eller hänga mig fast i pälsen på halsen … Hon verkar gilla det …. Men en gång sa hon ifrån … Jag blev så chockad att jag surade i 2 veckor … Men sen har hon skött sig 😉 // Yarri

  6. lagottocattleya skriver:

    Vi tackar för ovanstående datingtips! Mille och Totti

  7. mariayarri skriver:

    Varsågoda , jag delar så gärna med mig av lite olika tips // 😉 // Yarri

  8. Ilpo Krans skriver:

    Grattis min finska vän till att ha blivit friskförklarad! Kom ihåg att du alltid kan ringa till HRIS!!!

    • mariayarri skriver:

      Tack ! Matte och jag är mycket glada över det beskedet . Vidare har jag den bästa matte som tänkas kan så jag tror jag skiter i det där HRIS ( Hundens rätt i samhället …. för er som inte vet ;/ ) ….
      Hur som haver så ska matte och jag komma upp och hälsa på er , om du vill så kan jag åka skoter med dig …. Men matte säger att det får jag göra bara om du kör lugnt o försiktigt // Yarri

Kommentera

