Friskförklarad ! ….

Yarri närbild, 1...

Hej ! … Tänkte jag måste berätta att jag i onsdags blev friskförklarad från ev cancer sjukdom …. Det var nån infektion i huden hade vetrinären sagt till matte …. Som vi ska hålla ögona på … Men det får bli mattes jobb …

Svårt att veta vem oss som var gladast men matte kastade sig om halsen på mig som värsta boa constrictorn …. Jag blev nästintill kvävd ! …

Yarri 3, 3...

Att matte sånär lyckades kväva mig verkade inte bekomma henne det minsta … Nä nu skulle här firas …. 

Med en långpromenad …..  Det är friskt och skönt ute Yarri, bara   -14 … Den temperaturen fixar du … Så jag pinnade på för att hålla värmen i mina icke strump och skobeklädda tassar …..

Matte själv var ju utrustad med både sockar, skor, vantar och den förbaskade kameran som ska med överallt ….

Rita 16, 16...

På promenaden fick även min tjej Rita följa med …. Hennes päls är så tjock att hur än jag biter når jag nästan aldrig in till hennes skinn …. Men så är hon närbesläktad med polarhundarna också ….

Min närmsta hundkusin är väl en tax … Och de har inte mycket till päls att skryta med ….

Yarri 6, 6...

Vi brukar alltid busa men det gäller att värma upp lite innan …  Vilket jag gör här …. För jag vill då inte få några onödiga sträckningar i min vältränade kropp ….

Rita o Yarri 44, 44...

Här försöker jag få Rita att fatta vikten av uppvärmning …. Men det gick trögt … Måste vara Samojed delen av henne som inte är så lättlärd ….  

Rita o Yarri 19, 19...

Nåja … Jag kan inte ta ansvar för hennes träning …. Här klappade hon till  mig helt utan förvarning ….

Rita o Yarri 27, 27...

Så jag var tvungen att högljutt säga åt henne att det där är inte OK …. Men ni ser ju … Hon verkar fatta noll ….

Dessutom är det fult att göra miner till en som är mindre men det har hon då ingen koll på …. Måste fråga hennes matte om Rita gått nån slags kurs i vett och etikett …. Om inte så vore det på sin plats att göra det ….

Rita o Yarri 41, 41...

Återigen i underläge ….. Men jag är inte den som ger mig i första taget … Här fick jag in ett bra tag i hennes ena ben …..

Rita o Yarri 39, 39...

Sitt fint nu sa matte …. Så ska jag ta ett kort på er … Matte själv skulle aldrig sitta fint på rumpan ute på en is då det är -14 …. Det är då ett som är säkert ….

Men för husfridens skull så gjorde vi som hon sa ….

Rita o Yarri 38, 38...

Här har vi suttit i flera minuter utan att ha fått minsta godbit … Och det beror på att Rita gör miner till matte …. Själv har jag lärt mig att det är viktigt med fokus …. OCH ATT INTE GÖRA MINER … I synnerhet vid fotografering ….

Rita o Yarri 53, 53...

Men hallå …. Jag fryser …. Kan ingen fatta det ??

Rita o Yarri 54, 54...

Nu verkade iaf matte höra vad jag sa …. Hon borde också kolla upp sina öron hos min doktor ….

Rita o Yarri 60, 60...

Äntligen hemma …. Gå ut och lek lite … Vilket innebär att matte vill dammsuga och tycker att vi är i vägen ….

Rita o Yarri 57, 57...

Undrars om andra tjejer behandlar sina killar såhär …. Efter att jag gav upp ett illtjut fick vi gå in igen …. Mest för att matte sa att jag störde grannarna …..

Yarri, ögon, 1 ...

Precis som om jag skulle vara störande ….

Jag tycker att hela min lilla avlånga dreverkropp i allmänhet och mina ögon i synnerhet utstrålar värme, klokhet, intelligens … Störande är inte en av mina egenskaper …. Om jag får säga det själv …. MORRRR

Men jag vet en som är störande …. Det är min matte när hon kör dammsugaren …. Tittar på TV med ljudet för högt på när jag ska sova …. Väcker mig på natten för att meddela att jag råkat snarka lite …. Glömmer bort att jag alltid äter middag vid 16;30 … DET ÄR STÖRANDE…. Tycker jag …

// Yarri  

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Friskförklarad ! ….

  1. Dan skriver:

    Haha, härliga historier..De ser riktigt hotfulla ut på vissa bilder. Skönt att vara frisk. grattis… (säger man så?)

    • mariayarri skriver:

      Ja, vi kan konsten att blåsa upp oss mot varandra och försöka att se farliga ut … Men är de allra bästa vänner , jag lovar .
      Det går alldeles utmärkt att säga grattis till min friskförklaring, tack så mycket för det !
      // Yarri

  2. lagottocattleya skriver:

    Härligt att vara frisk! GRATTIS tjoar och voffar vi här nerifrån värmen (bara -4) i söder! Vilka fantastiska miner ni har, du och din tjej…när den ena tanden sticker ut sådär i mungipan och själv gäspar du gott. Förstår precis hur jobbig din matte är…vi har något liknande här – fast hon har nog gett upp om Totti i alla fall. Han tittar alltid bort, hur hon än gör..och jag vill inte riktigt visa upp nosen lika mycket som förr faktiskt. Pälsbeklädnaden är inte lika tät och vacker som den har varit. Matte säger att den halkat ner lite..snart plats för en monokel där…men det finns saker som halkat ner på henne också, så det så! Fast sådant får man ju inte säga högt om man är väluppfostrad.

  3. Janne Magnusson skriver:

    Ha! 🙂 Förstod väl att det inte var någon fara med dig, kompis! Du gör då allt för att slippa din diet 😉 Antar att matte släppt lite på restriktionerna vad gäller mat sista veckorna..

    Skämt åsido, enormt skönt att höra att det inte var någon fara!
    Mvh Janne

Kommentera

