Stella ….

Yarri närbild 3...

Hej ! … Idag hände det nåt kul på promenaden …. Häng med så ska jag visa er …. 

Rita …. dra nu inga förhastade slutsatser ….  Du och jag är fortfarande tillsammans …..  

Yarri i snön 1, 1...

Bäst som jag var i snön fick jag span på en jättefin liten dam …..

Yarri o Stella 9, 9...

Stella …  Min nyaste vän …. Hon är en Softcoated wheaten terrier … Och väldigt vacker ….

Jag har ingen nära kompis av den här rasen men jag är för mångfald …. Så det ska bli kul att lära känna henne ….

Yarri o Stella 8, 8...

Vi blev liksom kompisar på en gång …. Ni ser hur Stella håller om mig ….

Matte och Stellas dagmatte är gamla jobbarkompisar så de behövde inte lära känna varandra nåt närmare ….

Yarri o Stella 5, 5...

Och här har Stella upptäckt mattes kompis herr Nikon ….

Yarri o Stella 11, 11...

 Här informerar jag henne om att den är inget att bry sig om …

Vill man umgås med moi så får man finna sig i att matte har herr Nikon i släptåg …

Yarri o Stella 14, 14...

Alltså Stella är blixtsnabb … Knappt att jag hann med i svängarna … Inte herr Nikon heller …. Lagom åt han ….

Yarri o Stella 16, 16...

Rita …. Vi gör inget otillbörligt …. Stella vill bara kolla in hur en riktig drever ser ut …. Möjligen på lite nära håll … Men så var det iaf …  

Yarri o Stella 19, 19...

Vad säger du …. Ska vi köra ett bus race igen ??

Yarri o Stella 21, 21...

Yeeesss ! Inget går upp mot en liten kamp i snön … Så otroligt kul ! ..

Yarri o Stella 24, 24...

Skulle jag vara högljudd ??? …

Yarri o Stella 25, 25...

Sluta säg åt mig att jag ska bete mig … Jag beter mig allt jag bara kan ….

Yarri o Stella 31, 31...

Kom igen Stella … Häng på …. Matte sa godis ! …

Stella 2, 2...

Jag sa ju till dig Stella att sockerfria godisar är gott …

Yarri o Stella 10, 10...

Nu Stella måste jag gå hem ….  Men vi ses säkert igen ! ….

Yarri närbild, vacker 2, 2...

Nu säger jag hej då till er som följt med på fredagens promenad … // Yarri

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Stella ….

  1. lagottocattleya skriver:

    Här var det bus och inget krus! Skön rapport! Hoppas tjejen inte missförstår nu, men du har ju verkligen gjort allt för att förklara! Herr Nikon verkar ha en bror, eller i alla fall en nära släkting, för han hänger med här också… jobbiga är de – som värsta frimärket på matte…
    Tack för en upplivande rapport!

    Mille och Totti

    • mariayarri skriver:

      Jo jag hoppas att Rita fattar … Men man vet ju aldrig med tjejer …. De har liksom ett sinne för sig …
      Jasså, är Herr Nikons brorsa hos er … Det är bara att beklaga… Märkligt släkte, de där Nikons, att vara efterhängsna ! … // Yarri

  2. Janne Magnusson skriver:

    Haha, roliga bilder och texter! Qalle har en del att lära av Yarri vad gäller social kompetens.

    / Janne

    • mariayarri skriver:

      Nämen det kan jag väl aldrig tro att Qalle behöver! … Däremot har min lille prins en hel del att lära av Qalle vad gäller lydnad …. Yarri tror att man kan klara sig ur de flesta situationer med lite charm … Särskild då det gäller mig, vid de sällsynta tillfällen han och jag är oense 😉 . // Maria

Kommentera

