Nya vänner ….

Yarri på språng 11, 11...

Hej ! Det är bråda dagar nu för mig … Det gäller att utnyttja snön så länge den finns kvar … Och här har det töat och det gillar varken jag eller matte …

Töväder och slask innebär dessutom alltid en risk för oplanerade bad för moi …. Om jag blir buren från ytterdörren till badrummet .. Ja då finns det ingen återvändo har jag lärt mig …

Yarri på språng 1, 1...

Sen tycker matte att ni som läser hennes blogg kan få läsa om nåt annat än sjukdomar och elände …. Och nåt annat … Det är jag det … För jag är ju hälsan själv 😉 …

Så jag fortsätter låta matte ta lite kort på mig…  Som hon sen kan få sätta in i min blogg … Idag tänkte jag visa lite bilder på 2 av mina vänner …. Jag är en social drever så jag vill gärna lära känna andra hundar …. Matte är inte alls lika social … Men så har hon inte lika många kompisar som mig heller ….

Stella 1, 1...

Här har vi en tjejkompis som heter Stella … Precis som min andra tjejkompis – Softisen, men det här är en stor Airdale terriertjej … Inte lika stor som Rita men det är det inte många som är …

Knepigt det där med namn … Känner många som heter samma sak fast de är av olika ras … Men jag har aldrig träffat nån med mitt namn …. Jag är döpt efter en finsk hockeyspelare … Det är ett mycket passande namn för en macho kille som mig säger matte …

Stella 3, 3...

Här har Stellas matte kastat ut en godisbit i snön som hon ska leta igen ….

Stella o Yarri 4. 4...

Eftersom min näsa är särskilt bra på att nosa efter mat … Så hjälpte jag till lite … Man ska vara snäll med de som är större också … 

Stella o Yarri 3, 3...

Det är svårare än ni tror att hitta en godisbit i all denna snö … Matte skulle själv aldrig ställa upp på det här …

Stella o Yarri 7, 7...

Men nu har vi hittat våra godisar och våra vägar skiljdes åt för denna gång …..

Yarri på språng 8, 8...

Ser jag ut att vara lika långsam som en snigel ?? … Det är iaf vad min matte brukar säga om mig …. Men kolla, jag är snabbare än Ville Vessla … Och nu är jag på språng mot nästa kompis …

Viggo 2, 2...

Det här är Viggo ….

Viggo o Yarri 5, 5...

En Australisk terrier … Iaf är Viggo och hans matte är jättesnälla … Vi brukar träffa dom på vår runda runt Lillsjön …

Viggo o Yarri 3, 3...

Han är mycket mindre än mig … Fast mycket snabbare … Matte säger att de flesta är snabbare än mig … Tydligen även sniglarna ? 😦 …  

Viggo o Yarri 2, 2...

Men kan du vänta på mig !!… Stanna så får du smaka på lite godisar som matte har ….

Viggo o Yarri 8, 8...

Gott va ?  … Förresten Viggo, så ska man inte springa ifrån de som är äldre tycker jag …

Viggo o Yarri 9, 9...

Det här är typiskt min matte …. Att fota vår baksida … Ingen skulle då få fota matte såhär iaf … Det är jag tämligen säker på …

Viggo + matte o Yarri 1, 1...

Men nu säger jag hej till Viggo och hans matte … Det är oartigt att inte säga hej då … tycker min matte … Och jag gör ju alltid som hon säger .. Nästan iaf …

Yarri på språng 5, 5...

Ja ni ser … Jag fortsätter att springa … Marginellt snabbare än en snigel … Skulle det  vara en korrekt beskrivning av mig ?? … Grrr

Yarri i snön 21, 21...

Även en vältränad drever, kan bli trött av att springa i snö … Och då måste man taktikvila lite …

Men vi hörs // Yarri

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nya vänner ….

  1. lagottocattleya skriver:

    Vi tror bestämt att din matte överdriver angående snigelfarten – och det finns ju bildbevis! Snarast är du väl en överdrever!!! Fina kompisar du har! Vi har inte så många här…men vi busar med varandra. Matte har försökt hitta kompisar till oss, men Mille är så ”på” så han skrämmer bort de flesta. Han menar inget elakt alls, men … man orkar liksom inte med när han är sådär intensiv. Husse brukar ju säga att han har damp… Usch, jag viskar, för det vill vi inte att han ska höra. Mille alltså…Själv är jag lite snigel, men mest katt, säger matte. Fast en som säger ”vov” Lite sotis är vi allt…på alla dina mysiga tjejer och kompisar…

    Hälsningar Totti och Mille

    • mariayarri skriver:

      Matte … Hon säger till alla att jag är som en snigel … Bara för att jag inte vill jogga med henne .. Det finns faktiskt viktigare saker här i livet … Att vila…att nosa ..att träffa nya kompisar …
      Kan aldrig tro att Mille har damp.. Lite överskottsenergi möjligen … Min matte har damp när det gäller städning … Tycker jag iaf …
      Voff till er båda från mig ! // Yarri

  2. Janne Magnusson skriver:

    Fina bilder 🙂
    Är du döpt efter legendariske Jari Kurri??
    Jag är döpt efter Kungen jag. Fast han stavar namnet lite annorlunda. Tror inte man får qalla honom för Calle heller.
    Mvh/
    Qalle

    • mariayarri skriver:

      Yes , honom är jag döpt efter … Fast det är nog snäppet bättre att vara döpt efter kungen ! 😉 … Här i stan vet jag bara en som heter som mig fast han stavar Jari .. Och det är han som hade han om Chryptosporidierna …. // Yarri

      • Janne Magnusson skriver:

        Javisst ja! Det drog ju ned ditt vackra namn lite i skiten 😉
        Fast den chrypto-Jari var ju duktig också, trots att det han sa var skitsnack!?!
        / Qalle

Kommentera

