Söndagens utflykt … Sunday´s excursion …

Yarri 13, 13...

Hej !  Det har varit några hektiska dagar … Jag och matte har börjat att rensa ut diverse saker från vår lägenhet … Och när jag och matte städar … Då hinns inte bloggen med …

Hi !  It´s been a tough couple of days … Me and Maria have begun clearing out various things from our apartment … And when i and Maria cleans … We don´t have time to blog …

Yarri 7, 7...

Jag har iaf lyckats ta med matte ut på en och annan promenad … Givetvis inte utan Herr Nikon, som tror att han är mattes BFF … Not ! … För det finns bara en BFF för min matte … Och det är Moi … I alldeles egen hög Drever person …

Idag gjorde vi ett avbrott i städningen för Qalle ville att vi skulle hänga med på en utflykt … Jag är alltid pigg på att delta i olika aktiviteter, så jag sa självklart ja … Utflykter brukar nämligen innebära en jätteintressant sak … Matsäck !! … 

I have anyway managed to take Maria out on an occasional walk … Of course not without Mr Nikon … Who thinks he is Marias new BFF … NOT … For there´s only one BFF for Maria … And that is Moi … In my very own high Drever person … 

Today we made a break in the clearing and cleaning, because Qalle wanted us to go with him for an excursion … I´m always keen to participate on various activities, so of course i said yes … Excursions usually tantamount and contain a most interesting thing … Packed lunch !! …

Qalle 12, 12...

Här har vi då min kompis Qalle … Observera att han inte behöver vara kopplad som vissa andra …

Matte verkar aldrig komma över mitt livs enda smitning … Då jag av misstag, råkade förfölja Bambi och hans familj … Vilket för övrigt hände för flera månader sen … 

Och i Marias värld verkar detta vara det värsta brott man kan begå … Och straffet är tydligen att bära koppel livet ut …   

And here we have my buddy Qalle … I hope you notice that he don´t need to walk on a leash, like som other of us has to do …

Maria never seems to get over my lifes only hit and run … When i accidentally, happened to persecute Bambi and his family …  Wich incidentally happened several months ago … 

In Maria´s world, this seems to be one of the worst crime that you can commit … And my punishment seems to be lifetime, wearing a leach …  

Yarri 1, 1...

Ser jag ut som en opålitlig Drever smitare … Skulle inte tro det va … 

Do i look like an unreliable Drever shirker … Would not belive so huh …   

Vackra Rita..

Och här har vi är en till som tydligen inte går att lita på … Jag litar alltid på Rita … Utom då det gäller Qalle … Måste nog påminna henne om att vi är tillsammans … 

And here´s another one who apparently not can be trusted … I for one, always trust Rita … Except when it comes to Qalle … I think i have to remind her that we are together as a couple … 

Vattenspegling 16, 16...

Många små bäckar passerades innan vi skulle äta lunch … En lunch som jag och Maria blev bjudna att äta tillsammans med Lena och Jan … 

Many small streams were passed before we could eat our packed lunch … A lunch that i and Maria were invited to eat with Lena and Jan … 

Qalle 4, 4...

Qalle skulle absolut bada innan vi kom fram …

Qalle would absolutely take a bath before we arrived … 

Får vi nåt nu då...

Medans jag och Rita däremot anser, att vatten är till endast för en sak … Nämligen att släcka törsten med …

While i and Rita however belive, that water can be used for one thing only … Namely to quench your thirst with … 

Fikapaus 4, 4...

Äntligen framme … Vi opålitliga fick sitta på trappan … Jag och Rita beslöt oss för att strunta i den diskrimineringen av oss … För där vi satt, fanns förutom Lena och Jan … SMÖRGÅSAR MED OST ! …

At last we have arrived … We untrustworthy were allowed to sit on the stairs … Me and Rita decided to ignore the discrimination against us … For where we sat, there were besides Lena and Jan … THE CHEESE SANDWICHES ! …  

Fikapaus 8, 8...

Lena delar med sig av sin smörgås till Rita …

Lena share her sandwich with Rita … 

Qalle 15, 15...

Qalle verkar gilla sin leksak mer än att få mat … Märkligt …

Qalle seems to like his toy more than to get some food … Strange …

Yarri 1, 1...

Jan och Lena hade gjort en ostsmörgås till mig också … Som matte omedelbart la beslag på … Och sen hade hon mage att säga till mig … Yarri, du måste tänka på din vikt … Precis som om Maria inte behöver tänka på sin vikt ! …

När jag, i ett obevakat ögonblick lyckades ta igen min halva av smörgåsen … Blev jag i vanlig ordning, anklagad för att vara tjuvaktig … Märkligt … Att matte snodde smörgåsen likt en tjuvaktig skata från MOI … Det var tydligen helt i sin ordning … Och inte kallade jag henne för tjuv heller ! … 

Lena and Jan had made a cheese sandwich for me too … But that sandwich, Maria immediately confiscated … And then she had the nerve to say to me … Yarri , you must think about your weight … Just like Maria don´t need to think about her weight ! … 

When i, in an unguarded moment, managed to recoup my half of the sandwich … I bacame as usual, accused of being a thief … Strange … When Maria stole the sandwich like a thieving  magpie from MOI … Then it was apparently quite in order … And no, i didn´t call her a thief either …  

Lena o Qalle 2, 2. 2...

Detta hade jag också kunnat göra … Om jag hade velat …. Men då krävs ju att man får vara utan koppel … Vilket jag inte fick tillåtelse att vara  …

This is something that i could been able to do … If i had wanted to … But it requires that one don´t have to wear a leach … Which i didn´t get permission to be without … 

Qalle 18, 18...

Nu är vi i alla fall på väg hem … 

Now we are on our way home … 

Qalle 9, 9...

Matte har fått för sig att Qalle är dagens foto objekt …

Maria have got the idea that Qalle is today´s photo items … 

Qalle 29, 29...

Qalle visar oss sina bästa simhopp … Jag för min del, tycker att det finns viktigare saker i livet att göra, än att hålla på med simhopp  …

Qalle show us his best diving  I for one, think that there is more important things in life to do, than get involved with diving … 

Yarri 12, 12...

Jag kan en massa saker  … Men Qalle är min överman i simhopp … Men jag är en mästare på att vara en livsnjutare … Tjejtjusare … Och sist men inte minst en gourmand av rang … Vi hörs ! …

// Yarri 

I know a lot of things … But Qalle for sure are the superior of us  when it comes to diving … But i´m the master of being a bon vivant … A ladie´s man … And last but not least, a gourmand of rank … See ya ! … 

// Yarri

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Söndagens utflykt … Sunday´s excursion …

  1. lindasfoton skriver:

    Härliga bilder 🙂

  2. FeyGirl skriver:

    Aw, what happy doggies!! Such a fun time, in a BEAUTIFUL area!!!

  3. Jan Magnusson skriver:

    Fina bilder! Det var en mysig utflykt.
    Tyckte ni andra badade väldigt lite?!
    / Qalle

    • mariayarri skriver:

      Det var en jättetrevlig utflykt! Jag badar bara i badkar och då ska det vara tempererat vatten … Huvva för att bada och dyka som du gör … // Yarri

  4. Lotta skriver:

    Yarri du är så fin!! Förstår att du tycker att kopplet är jobbigt men det är för att så rädd som din matte var när du följde efter bambi vill hon aldrig bli igen! Det tog som du säkert märkte flera dagar innan hon var sig lik!! Du är ju hennes allt, hennes finaste BFF !! Och du är verkligen snygg!! Kram å klapp från tant Lotta!

    • mariayarri skriver:

      Tack Lotta ! Du verkar vara en synnerligen trevlig tant med ett öga för det vackra här i livet ! Jag tror att jag tar och adopterar in dig i min flock 😉 .
      Du har rätt i att det tog lång tid för matte att återhämta sig från min lilla smitning … Själv fick jag ju en kortisonpsykos … Det var inte kul kan jag säga …
      // Yarri

  5. lagottocattleya skriver:

    Mmm, HÄRLIGA bilder i fin natur! Vilken fin dag! Hm, jag känner ju att vi är väldigt lika, du och jag… precis som din matte faktiskt är mycket lik min matte. Koppel måste jag också ha numera efter det att jag gjorde en egen rundtur och inte kom tillbaka på en HALVTIMME – vilket matte skrek i örat på mig mer än en gång. Hon blev sig heller aldrig lik efter det. Jag har faktiskt varit kopplad i över ett år för denna fadäs.

    Och bada! Ni har så rätt, du och din kompis (tjej…) – badandet står Mille för här. Och, sist men inte minst: LIVSNJUTANDET – det är också min melodi. Vi är helt klart inne på rätt spår för hur livet ska levas. Tack för att ni delade med er av en perfekt dag!

    • mariayarri skriver:

      Hej Totti ! Håller med dig om att vi har en del del likheter du och jag 🙂 ! Och tänk att just vi skulle få de mest lättstressade mattarna av alla 😉 … Och deras minne verkar då inte vara av denna världen … För att inte säga hur deras tidsbegrepp är …
      Jag antar att du är som jag och lever i nuet … Varför älta det som en gång varit …

      När jag råkade försvinna var jag borta i 6,5 timma … Kanske låter länge men inte om man ska förfölja nån … Då är det absolut ingen tid att snacka om i sammanhanget …
      Totti , du har en stående inbjudan att hälsa på mig … Jag har många sängplatser som du kan få låna … Om solen skulle skina så har jag en egen solstol med tjock dyna där vi kan ligga och filosofera över våra liv 🙂 // Yarri

  6. lagottocattleya skriver:

    Oh! Bara jag får med matte…och hon inte är så himla stressad…så är ju din dyna helt paxad för oss!

    • mariayarri skriver:

      Du får tjata … Tur hon inte är stressad för det är min matte i de lägen jag hamnar utom synhåll för henne … Annars är hon hyfsat sansad … 😉 // Maria

Kommentera

