Min sommar, del 2 … My summer, part 2 …

Yarri 26, 26...

Här kommer lite fler sommarbilder bilder …

Here are some more summer photos … 

Yarri 5, 5...

Vi hade en hel del semesterdagar då det var soligt och varmt … Såna dagar, tillbringar jag helst i min egen solstol …

När jag var en valp så delade jag och Maria solstol … Men i takt med att jag växte så blev det för lite plats för mig att ligga på … Så jag fick en egen stol …

We had a lot of vacation days when it was really sunny and warm … Days like this, i prefer to spend in my own beach chair …

When i was a Drever puppy i shared beach chair with Maria … But as i grew up, it became very little space for me to be on … So i got my own chair …

Yarri 1, 1...

Vissa dagar, var det så varmt att Maria la en blöt, kall handduk över mitt huvud, när jag låg och solade … Allt för att jag inte skulle få solsting …

Inte så snyggt och manligt kanske men jag uppskattar hennes omtanke om mig …

Some days, it was so hot that Maria laid a wet, cold towel over my head, during my daily sunbath … So that i shouldn´t get sunstroke …

Not so neat and macho maybe but i appreciate her thoughtfulness about me

Yarri 15, 15...

Häng med nu, så ska ni få lite fler bilder från min sommar 2013 …

Come with me now, and i´ll show you some more photos of my summer 2013 … 

Yarri o Rimma 3, 3...

I mitt förra inlägg så glömde jag presentera er för en annan av mina kompisar … Rimma … Hon har inte riktigt vant sig vid Mr Nikon än … Men hon kommer att vänja sig … Om hon ska fortsätta att umgås med mig … 

In my last post i forgot to introduce you for another of my friends … Rimma … She has not quite got used to Mr Nikon yet … But she will be … If she´s going to hang out with me …

Yarri o Rimma 5, 5...

Jag försöker verkligen lära henne … Att sitta som mig … Men det går inte så bra … Min fasta övertygelse är att vi skulle få dubbelt så mycket godisar om hon också satte sig som en Surikat …

I really tries to teach her … To sit like me … But the result is no good … My firm conviction is that we would get twice as much candy if she sat down like a Meerkat … 

Häst 3, 3...

Jag har träffat en hel del andra fyrbeningar i sommar … Som den här hästen …

Hallå där … Vi tänkte fota dig … Kan du titta upp lite ? …

I´ve met some other four legged this summer … Like this horse …

Hi there … We figured take a photo of you … Can you look up a little …

Häst 2, 2...

Tack , det var snällt av dig ! …

Jag är absolut inte rädd för hästar … Men det är väldigt stora djur … Faktiskt större än min kompis Qalle …

Thanks, that was nice of you ! …

I´m absolutely not afraid of horses … But they are very big animals … Even bigger than my buddy Qalle …

Häst 6, 6, 1...

I samma hage som den vita hästen fanns den här svarta killen … Väldigt vacker, tyckte både jag och Maria …

In the same pasture as the white horse, was this black guy … Very beautiful, thought both me and Maria …

Häst 7, 7...

Maria vill absolut ha en häst … Jag är lite mer tveksam … Tror att det kan bli lite trångt om han också ska bo i vår lägenhet …

Och var ska han sova ?? … Inte i våran säng hoppas jag …

Maria definitely want us to have a horse … I must say that i am more hesitant … I think it can be a little crowded if we shall have a horse living with us in our apartment …

And were will he sleep ?? … Not in our bed i presume …

Kalvar 1...

På en annan av våra utflykter såg vi de här kalvarna … Totalt ointresserade av oss … 

On another of our excursions, we saw these calves … Totaly uninterested in us … 

ALV, kalvar 4, 4...

Andra kalvar som vi sett intresserar sig bara för en sak … Och det är mat …

Other calves that we seen, interests themselves for one thing only … And that is food … 

Segnäset 16, 16...

Men den här kossan däremot … Var intresserad av att komma med på bild … Och får jag tycka nåt om den här kon, så är det att hon borde bada … Sådär lortig har då jag aldrig varit om mina ben …

This Cow, however … Were interested to be photographed … And if i should say something about her, it would be that she should take a bath … I´ve never, ever been that dirty on my legs …

Segnäset 15, 15...

Detta är en annan av hennes kompisar … Inte mindre lortig den … Om jag sett ut sådär, kan jag garantera att jag redan suttit i badkaret …

This is another of her cow buddies … No less dirty … If i looked like that, i can guarantee , that i´ve already had been sitting in the bathtub … 

Segnäset 21, 21...

Nåja, vill de vara sådär smutsiga, är det deras ensak … Jag har då ingen lust att övertala en ko med sådär vassa horn att bada …

Well, if they want to be that dirty, it´s their own business … I have no inclination to persuade a cow, with this sharp horn, to take a bath …  

ALV, lamm 5, 5...

Jag har också träffat på några lamm i sommar …

I have also met some lambs this summer … 

ALV, lamm 3, 3...

De är lite lika mig … Söta … Och ägnar en del av dagen åt ta en tupplur …

They are a little like me … Cute … And spend part of  the daytime taking a power nap … 

Yarri 21, 21...

Jag har sett andra djur också …

I´ve seen other animals too … 

Kråka 14, 14...

En kråka …

A Hooded Crow … 

ALV, Kaja 2, 2...

En Kaja …

A Eurasian Jackdaw … 

Groda 2, 2...

En liten Groda … Om ni tittar noga, så ser ni att den sitter på ett tallbarr … Då förstår ni hur liten denna Grodbaby är …

Tur att inte Kråkan såg den … För om han hade gjort det … Tror jag att Grodbabyn inte hade överlevt … 

A little Frog … If you look closely, you´ll see that it is sitting on a pine needle … Then you understand how small this Frog baby is … 

Luckily, that Hooded Crow didn´t saw this Frog baby … Because if he had … I think that Frog baby, most certainly wouldn´t have survived …

Maskros+fluga 3, 3...

Här ser ni, ett av de mest irriterande och retsamma djur jag vet … Flugan … Här har den parkerat sig mitt i en Maskros …

Here we have, the most irritating and annoying animal i know … The Fly … Here it parked in the middle of a Dandelion … 

Maskros+humla 2, 2...

När den här Humlan kom och satte sig  … Då fick Flugan iaf flytta till en annan del av Maskrosen …

When this Bumblebee came and sat down  … The Fly had to move himself to another part of the Dandelion … 

Yarri 1, 1...

Avslutningsvis så ska ni få se lite sommarblommor … Sett utifrån min höjdnivå och synvinkel …

Finally, i show you some summerflowers … Seen from my hight level and point of view … 

Renfana 2, 2...

Renfana …

Tansy … 

Kamomill 2, 2...

Kamomill ….

Wild Chamomile … 

Rödblära 1, 1...

Rödblära …

Red Campion …

Teveronika 3, 3...

Teveronika …

Bird’s – Eye Speedwell … 

Ängsblommor 1, 1...

Små Blåklockor …

Small Harebells …

Ögontröst 3, 3...

Ögontröst …

Eyebright … 

Yarri 10, 10...

Men nu börjar jag bli lite trött … Så jag avslutar med att lägga in de här 2 bilderna …

But now i´m a bit tired … So i´ll end this post with these 2 photos …

Lillsjön 3, 3...

Som är lite mer aktuella för årstiden … Höst … Som ni kan se, så har färgerna i träden börjat gulna allt mer …

Which are more up to date for this season … Autumn … As you can see, colors of the trees, has begun to be increasingly more yellow …

Lillsjön 6, 6...

Ha det nu så bra … Tills nästa gång vi hörs av ! … // Yarri 🙂

Have a good time … Until next time we hear from each other ! … // Yarri 🙂

Det här inlägget postades i Yarri - Min älskade hundtuss ... Yarri - My beloved dog .... Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till Min sommar, del 2 … My summer, part 2 …

  1. allmycke skriver:

    Rimma känner jag och Loki också!

  2. bibbipson skriver:

    Åh, vad många fina bilder! och fina djur och insekter! Och fina hundar, är Rimma en cockerspaniel, eller har jag helt fel? 🙂

    • mariayarri skriver:

      Tack, roligt att du gillar mina bilder ! … Rimma är en Welsh Springer Spaniel tror jag … Fast hon är mer intresserad av Maria än av mig … Antagligen för att hon bär mina godisar som jag brukar bjuda på … // Yarri 🙂

      • bibbipson skriver:

        Ja, godisar är gott! 🙂

      • mariayarri skriver:

        Ja visst är det … Men Maria är lite snål med att dela ut godisar … Påstår att jag lägger på mig vikt … Men jag väljer att ignorera hennes påstående … Det var inte mitt beslut, att vissa delar på min kropp plockades bort … Vilket gör att jag lätt går upp i vikt … // Yarri 🙂

  3. What a lovely summer you had! We put sunscreen on our dogs noses here because many get skin cancer or burnt noses…:)

    • mariayarri skriver:

      Yes, we really had a fantastic summer this year … I prefer the lazy days … But i find great pleasure in meeting other animals too …
      It´s a good thing, that you as well as the human, can use sunscreen to protect yourselves against cancer or sunburn … // Yarri 🙂

  4. lindasfoton skriver:

    Vilka härliga sommarbilder 🙂 sommaren var verkligen fin i år. Hoppas vi får lika fin höst/vinter

    • mariayarri skriver:

      Ja , jag börjar faktiskt längta lite till vintern nu … Men nån månad till med fina höstfärger har jag gärna … November däremot, är en månad som jag har svårt att gilla, kanske för att det ofta är regnigt och grått … Har mycket hellre snö då … // Maria 🙂

  5. Vilka härliga bilder! 🙂 Att läsa texten till var som att läsa en bilderbok. Kanontrevligt! Du kunde ju börja göra böcker ! Fint med alla djuren!

    • mariayarri skriver:

      Men vad snällt sagt av dig ! … Drömmen vore nog att få till en bok men det är långt dit … Jag har ju sagt att jag skulle vilja skriva en bok om att vara anhörig …
      Hur som helst blev jag glad för ditt beröm och att du gillar mina bilder ! … // Maria 🙂

  6. lagottocattleya skriver:

    Yarri! Så många djur du råkat på i sommar…och fina de flesta. Utom de där lortiga ena…oj, oj, oj, om vår matte hade fått tag i dem…Fast det hade krävts ett jättestort badkar…

    Många kompisar du har! Där är vi lite sotis, om man säger.Tyvärr har vi inte många alls, men som tur är har vi varandra. Ibland går vi varandra lite ”på nerverna” som matte uttrycker det, men det brukar gå över snabbt. Vi golvar varandra och sen lägger vi av…

    Fina höstbilder är det också! Här börjar också träden skifta färg – och äntligen når temperaturen vettiga nivåer…enligt Mille och mig alltså. Matte hade gärna haft värmen kvar.

    • mariayarri skriver:

      Vi har sett en hel del djur i sommar … Jag gillar hästarna bäst … Bara de nu inte ska flytta in hos oss …
      Jag har några riktigt bra kompisar men allra roligast har jag med Rita … Hon har bara fräst ifrån en gång till mig … Då blev jag sur i en dryg månad … Sen har hon uppfört sig 😉 …
      Hösten är verkligen på gång nu … Och med den färgerna … Och den behagliga temperaturen … // Yarri 🙂

  7. Janne Magnusson skriver:

    Som vanligt fina bilder och roliga texter! Din matte är duktig på att fotografera!
    Hon kunde nog lära min husse ett och annat! Den stollen går mest och pratar för sig själv under våra promenader, och dessutom har han kameran tryckt mot ena örat?! Husse är snäll och så, men tyvärr inte så intelligent.

    Kom över och hälsa på nån kväll! Jag vet hur man enkelt lurar av husse lite godis 🙂
    Mvh Qalle

    • mariayarri skriver:

      Tjena Qalle !
      Det där med att prata för sig själv verkar vara ett typiskt tvåbeningsfenomen … Jag har sett ett flertal bete sig på det viset … Det vore bättre att de böjde på sina otränade ryggar och intresserade sig för allt spännande som finns i marknivå …
      Tror jag måste göra ett inlägg med mina bästa träningtips + övningar … Så tvåbeningarna blir påminda igen om att de kan göra annat än att prata för sig själva …

      Kommer gärna över till dig … Vet ju exakt var i er kyl korven förvaras … God är den också 😉 // Yarri 🙂 …

  8. lindami73 skriver:

    Du….sååååå fin han är din sambo 🙂
    Gillar verkligen första bilden på honom.. Väldigt fint ”ansikte”… Kan man säga så om en hund?
    eller säger man nos? Men det är mer än nosen som är fint 🙂

    Lovis blir alldeles till sig när hon får se en sådan stilig kille 😉

    Kram!

    • mariayarri skriver:

      Ja visst är han snygg ! … Hans ansikte är det vackraste jag vet … Blir aldrig trött på att titta på honom … Och sen är han så otroligt trevlig, alltid glad och ytterst sällan sur … Han har ett mycket utvecklat kropp och ansiktsspråk … Går sällan att missa vad han vill eller anser om olika saker …
      Roligt att Lovis gillar honom , han skulle gilla henne också … Små hundar tycker han om … Även om han mest har jättestora kompisar i förhållande till sin egen storlek …
      // Maria 🙂 …

  9. montucky skriver:

    What a great summer, packed full of interesting things and beautiful things. I loved the photos! All!

  10. adinparadise skriver:

    Waht a lot of interesting friends you have. Yes, I think that horse is too big for your bed. 🙂 You look so cute, sunbathing in the chair with that towel on your head. Very sensible though. *hugs*

    • mariayarri skriver:

      I have many friends … I´m a very social Drever guy 😉 … I do hope Maria come to her senses and understand that we can´t have a horse living with us … I know for certain that it will be to crowded … And are they house trained ? … No, i don´t think so …
      You make me glad when you say i´m cute … Even when i have a towel on my head …
      Yarri 🙂

  11. Nortehanon skriver:

    This post is loaded with such cutie creatures. I can’t help but be in awe. Do you get to see them and the views every day? You are so blessed then.

    • mariayarri skriver:

      Welcome to my part of the blog and i´m glad that you liked the photos i have been choosing for this post …
      The views from the lake is where I and Maria live … The other animals is in our surrounding area … So i don´t meet them every day … But we have a lot of other animals where we live, birds, deers, fox and hare … // Yarri 🙂

  12. Per skriver:

    Vilken vacker sammanfattning av sommaren! 🙂

  13. jagarfrun skriver:

    Vilka fina bilder! Yarri är en väldigt vacker hund och gör sig bra på bild 🙂 Vår lilla busdrever är också en soldyrkare som har en egen solstol 🙂 Hoppas hösten blir lika bra som sommaren!

    • mariayarri skriver:

      Hej ! .. Jo han är fin min lille fyrbente sambo 🙂 … Eran Klinton är också väldigt fin , var in och kikade på dina bilder av honom … Jag och Yarri hoppas att ni får en fin höst med många jaktliga turer … Vi jagar numer bara med kameran … Fast ett och annat blodspår blir det ibland … // Maria 🙂

      • jagarfrun skriver:

        Jo han är rolig han Klinton, hittade han i hallen med ”snuttefilten” som han dragit över sig som täcke 🙂 Kameror ger aldrig dålig jakt, aldrig kommer man hem tomhänt 🙂 Lycka till med kamerajakten! Ser frammemot fina höstbilder på din blogg 🙂

      • mariayarri skriver:

        De är otroliga personligheter dessa Drevrar … Yarri är min 3:e Drever … Jag kommer aldrig att få en till hund som honom, det vet jag med säkerhet …
        Jag hoppas att Yarri kommer att ha många år framför sig än … Vill inte ens tänka på att han en dag inte kommer att finnas hos mig …
        Vad roligt att en Dreverägare hittat igen min och Yarris blogg 😉 // Maria 🙂

  14. leooras skriver:

    Vackra, minnesvärda bilder. Trevliga kompisar på bild. Tycker om text och bild 🙂

Kommentera

