Mitt liv just nu … My life right now …

Höstträd 4, 4...

Bilderna i det här inlägget är tagna i September … Träden är inte alls klädda såhär nu …

Tänkte bara skriva några rader om hur mitt liv ser ut i nuläget … Min lägenhet är under renovering … Mitt bohag är nerpackat i kartonger … Och jag och Yarri har flyttat in tillfälligt hos Yarris tjej Rita och hennes matte Kerstin …

Så snällt av dom att hysa in oss i en månad framåt …

These photos in this post is from September month … Trees are not dressed like this now …

Just thought i write a few lines about what my life looks like at the moment … My apartment is under renovation … My household effects is packed in boxes … And I and Yarri has temporarily moved in with Yarris girlfriend Rita and his so to speak, ”mother i law”, Kerstin …

It´s so nice of them to let us stay with them, for a month ahead … 

Höstträd 3, 3...

Renoveringen är nödvändig men jag kommer aldrig i livet att göra om detta igen … Att leva i kaos och oordning är inte min grej … Men jag försöker ha bilden framför  mig hur det kommer att se ut då allt är klart …

Planen är att det ska vara nya tapeter överallt … Nytt golv i alla rum … Nya dörrar … Målade tak … Mina förråd ska förvandlas till ett litet gästrum … Och köket ska bytas ut helt …

This renovation is necessary, but i will never in my life do it again … To live in chaos and disorder is not my thing … I try to have the picture in my head, of what it will look like when everything is finished …

The plan is that there will be new wallpaper everywhere … New flooring in all rooms … New doors … White painted ceiling … My two storage room will be transformed into a small guestroom … And the kitchen, is going to be totally changed …

Höstträd 10, 10...Måste hålla fast vid den bilden för att inte bli alldeles knasig …

Så pga renoveringen blir jag nu utan dator i några veckor framåt … Jag kommer inte att kunna följa era bloggar som jag vanligtvis brukar göra … Min egen blogg kommer jag att hålla koll på via min mobil  … 

I December hoppas jag att allt ska vara klart med min lägenhet … Allt utom badrummet iaf, som ska få sitt ansiktslyft under Februari månad nästa år …

Upptäckte precis att detta är mitt 100:ade inlägg … Jag trodde aldrig att jag skulle kunna skriva så många inlägg då jag startade den här bloggen …

Vi hörs ! …  // Maria 🙂

Gotta hold on to this image, if i´m not going to be all weird …

For that renovation reason, i´m now without my computer for a few  weeks ahead … So i can´t be able to follow your blogs as i usually do … My own blog, i will keep an eye on through my mobile phone …

In December, i do hope that everything with the renovation is finished in my apartment … Anyway, everything except my bathroom, because it will have its facelift in February next year …

Discovered just now, that this is my hundreth post … I never  thought that i could be able to write so many posts when i started this blog …

See ya! … // Maria 🙂

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Mitt liv just nu … My life right now …

  1. lindami73 skriver:

    Ja usch för att leva i renoveringskaos, det gjorde jag i flera år…..oerhört påfrestande på ett negativt sätt.
    Önskar dig en bra och trevlig månad hos väninnan och välkommen tillbaka när du har dator igen.
    En månad framåt….ja då har vi advent 🙂

    Kram och sköt om dig!

    • mariayarri skriver:

      Ja det är ett elände just nu men jag hoppas att det kommer att bli fint när allt är klart 🙂 … Det är väl ett lyxproblem att klaga över egentligen … Shame on me 😉 …
      Passar på att låna datorn på jobbet nu i helgen … / Maria 🙂

      • lindami73 skriver:

        Visst kan man tycka att det kanske är ett lyxproblem…men….vi lever på ett visst sätt och har altid gjort. Vi vet inget annat egentligen så just när det blir oreda så upplever vi det enormt påfrestande. Vårt liv i dag kräver lite struktur och ordning för att fungera..´..tror jag 🙂

        Ha en fin dag!

  2. Titta fram på målet så blir det bra! Det är en positiv röra!

  3. Well done on getting to 100! The weeks will fly past and you’ll be back home again soon and been all snug in time for winter. Take care:)

  4. Marita Pierre skriver:

    Håll kvar tanken på hur det kommer att se ut när det är klart – jättefint! Lycka till och ha det gött både du och Yarri! (Yarri lär ju tycka det är toppen att bo hos tjejen!) Kram.

    • mariayarri skriver:

      Ja, Yarri trivs som fisken i vattnet med att få bo hos Rita … Och jag med för den delen, är jätteglad att vi kan få bo såhär några veckor …
      Lär nog behöva hysa in mig här några veckor nästa år också då badrummet ska fixas …
      // Maria 🙂

  5. Lottisen skriver:

    Fina höstbilder med vackra färger och ljus, lycka till med renoveringen.

    • mariayarri skriver:

      Tack, det var otroligt fint i skogen under September månad … Hade tänkt att lägga in lite fler bilder men nu går inte det …
      Tack för lycka till om renoveringen, det kan behövas 😉 … // Maria 🙂

  6. montucky skriver:

    I hope it will all go well for you! That is quite an undertaking!

  7. danivarbild skriver:

    Lycka till med renoveringen! Det låter som om det blir jättefint! …bli fin får man lida pin…. 😉

  8. Inger sjöberg skriver:

    Visst är det jobbigt under en renovering. Men när allt är klart är det lätt glömt och man kan njuta av förbättringen – och då tycker man att det var mödan värd. Lycko dig som har så bra vänner. Det är mycket värt!

    • mariayarri skriver:

      Ja, jag är glad för mina vänner … Utan dom skulle det bli väldans tomt … Kerstin är otrolig som hyser in mig och min ludne sambo under hela renoveringen … Får hitta på nåt lämpligt som tack lite längre fram …
      Hoppas att allt är bra med dig o Kjell … Börjar det bli vinter hos er också ? Här ligger den och lurar hela tiden nu … // Maria 🙂

  9. Molle skriver:

    Att leva i kaos ett tag grundar för ett liv i ordning

  10. eva-britt sjöberg skriver:

    HÅLL UT OCH TÄNK JUL DÅ ÄR ALLT OK

    • mariayarri skriver:

      Ha, ha … Var nyss in i kaoset och det går inte att fatta att det någonsin mer kommer att bli en beboelig bostad igen 😉 …
      De har iaf börjat att tapetsera i det nya sovrummet … Och förhoppningsvis blir golv och väggar klara i sovrummen denna vecka … // Maria 🙂

  11. adinparadise skriver:

    You seem to have disappeared from my blogs that I follow, Maria.I’ve followed again now. Hope your renovations are going to be lovely. Keep your eyes on the goalpost, and it won’t seem too bad. How nice for Yarris to be spending so much time with his girlfriend. 🙂

  12. lagottocattleya skriver:

    Man får gratulera! Och snart gratulera till mer än 100…för renoveringen verkar vara i stort sett 100 procentig! Åh, jag vet hur hobbigt det är…men du behöver i alla fall inte bo i det. Det värsta vi gjorde var nog när vi renoverade köket och hall och badrum. Vi bodde i eländet – på ovanvåningen. Bara larmet och all smuts gjorde en vansinnig. Men fint blev det! Du ska se att du blir nöjd till slut. Vi ses snart och vill du ha städhjälp då så finns jag där!

    • mariayarri skriver:

      Tack ! … Ja vem sjutton kunde tro att jag skulle knåpa ihop 100 små inlägg ?? … Inte jag iaf … Men roligt har det varit 🙂 …
      Ja du, att bo i renoveringen som ni gjorde det funkar inte här … I så fall måste jag och Yarri bo på vår uteplats 😉 … Vi är så tacksamma över att få vara inneboende hos Kerstin och Rita …
      Jag hoppas verkligen att all renovering är klar när du kommer och att jag hunnit med att städa bort allt damm och annat elände … Aldrig i livet att du ska behöva städa då du kommer ! … // Maria 🙂

  13. Clowie skriver:

    I hope the renovations go smoothly. The colours in the photographs are beautiful.

  14. mariayarri skriver:

    Hi Clowie ! … My renovation is still ongoing … But me and Yarri hope that we can move back home soon …
    I agree with you, September colours are so beautiful ! // Maria 🙂

  15. How are the renovations going, Maria? I’m sure it will all look spectacular when it’s finished. Merry Christmas to you and Yarri. 🙂 xx

    • mariayarri skriver:

      Hi Sylvia ! Thanks for your Christmas Greetings ! … And i and Yarri wish you the same …
      My renovation is done, at lest the first part of it … My bathroom is waiting for a much needed facelift … I hope, that part 2 of this renovation is going to be in the middle of Januari …

      So far i´m very pleased with how my ”new” apartment look like … Especially my kitchen, i just love it …
      But it has been a lot to clean and wash up … I was completely exhausted when it was Christmas Eve …

      // Maria 🙂

  16. Annette skriver:

    Hoppas renoveringen gått bra? Att leva i flyttkaos är inte min grej heller, har varit med om det.., och jag behöver mycket tid ensam, så er situation låter inte som ett drömläge precis. Men du får tänka att det är under en begränsad period, och att det blir så mycket bättre sedan 🙂
    Fina bilder!

    • mariayarri skriver:

      Hej och god fortsättning på Julen ! …
      Renoveringen går bra, fas 1 är avslutad … Har städat massor så nu börjar det på att bli beboeligt igen … Lagom till att hantverkarna ska börja med mitt badrum …
      Ska flytta in hos min snälla väninna och granne igen under det arbetet … Det går inte att bo hemma under såna förhållanden … I vart fall fixar inte jag det iaf …

      Är iaf väldigt nöjd med vad som gjort hitintills … Smolken i bägaren är att min datot är knäpp … Den har ju inte använts på nästan 8 veckor … Funkade hur bra som helst innan men är nu segare än Skalman … Borde inte fått in nåt virus då den inte använts …

      // Maria 🙂

Kommentera

